Microcredencial Universitària en Competència Digital Docent i Pensament Computacional a l’Educació Infantil
Microcredencial Universitària en Competència Digital Docent i Pensament Computacional a l’Educació Infantil
Presentació
Objectius i finalitat:Aquesta microcredencial pretén treballar el pensament computacional a l’etapa d’Educació Infantil. A més a més, d’ampliar i consolidar els coneixements en quan a l’ús de les tecnologies digitals, tot promovent un discurs crític per part dels docents.
• Desenvolupar la Competència Digital Docent (CDD) en relació amb el currículum i el context actual.
• Fomentar el pensament computacional desendollat com a alternativa a l’ús directe de dispositius.
• Reflexionar críticament sobre l’ús de les tecnologies digitals en l’etapa d’Educació Infantil.
• Promoure un ús saludable i ètic de les tecnologies digitals, inclosa la Intel·ligència Artificial.
• Establir pautes de regulació i acompanyament en l’ús de dispositius digitals per part dels infants.
• Construir un discurs professional que permeti dialogar amb altres docents i famílies.
Finalitat:
La present microcredencial respon a necessitats formatives identificades i prioritzades per part de la Direcció General d'Innovació, Digitalització i Currículum del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Col·lectiu:
• Docents en actiu d’Educació Infantil.
• Alumnat de formació inicial dels estudis de mestre d’Educació Infantil.
Programa
MICROCREDENCIAL UNIVERSITàRIA EN COMPETèNCIA DIGITAL DOCENT I PENSAMENT COMPUTACIONAL A L’EDUCACIó INFANTIL- 1. Desplegament del marc normatiu i institucional. En aquest bloc es pretén referenciar les diferents normatives oficials, així com les estratègies institucionals que regulen l’ús de les tecnologies digitals a l’educació. Revisió de la documenta
- 2. Ús pedagògic de les tecnologies digitals. Cal entendre aquest contingut com una acció transversal que es centra en la necessitat de garantir que l’ús de les tecnologies digitals dins l’aula sigui respectuós amb el desenvolupament integrafantil
- 3. Pensament computacional. El pensament computacional és una habilitat clau per al segle XXI, que implica resoldre problemes de manera lògica, seqüencial i creativa. A l’Educació Infantil, no es tracta de programar, sinó de desenvolupar capacitats
- 4. Regulació i acompanyament. Els docents són agents clau per regular l’ús de la tecnologia i protegir el benestar emocional i cognitiu dels infants. Cal orientar les famílies en la gestió saludable del temps digital. La reflexió crítica és l’
dies i hores en que s'imparteix
Dijous de 17:30h a 19:30h i Dissabtes de 9h a 11h
Coordinadors i professorat
Altra informació
DRETS DE MATRÍCULA
Preu de 36 euros para alumnes de 25 a 64 anys del Pla Microcreds. Resta de alumnes 120 euros
REQUISITS D'ADMISSIÓ
És requisit per accedir a la formació, ser:
Mestres d’Educació Infantil. (amb títol de Grau o Diplomatura).
Titulació de Diplomatura, Grau o Doble Titulació d’Infantil i Primària.
LÍMIT D'ALUMNES
30
EXPEDICIÓ DE TÍTOLS ACADÈMICS
S'aplicarà la taxa vigent en el moment de l'expedició del títol
LLOC ON S'IMPARTEIX
Sessions online (Campus Virtual) i sessions presencials. Les sessions presencials es porten a terme en l’espai STEM (aula 3.01) de la Facultat de Ciències de l’Educació i Treball Social.
PREINCRIPCIÓ
29/10/2025 fins 05/03/2026
MATRÍCULA
29/10/2025 fins 05/03/2026
INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA